Biztosan észrevettétek, ha tegnap is benéztetek ide, hogy a Heti filmzene ajánló felett elhelyeztem egy Heti filmajánló elnevezésű új dobozt, amiben 5 nyúlfarknyi ajánló kapott helyett. Ugyanazok a szabályok állnak erre is, mint a filmzene ajánlósra: hetente lesz frissítés (vasárnap este v. hétfő délelőtt), általam kedvelt v. valamilyen szempontból érdekesnek ítélt filmeket ajánlok általuk Nektek, a címre kattintva általában egy trailer v. rövid részlet lesz elérhető, illetve az adott film IMDb-s adatlapját is beszúrom további tájékozódás céljából. A lejárt összeállításokat ebben a bejegyzésben fogom gyűjteni, ami pedig a Kiemelt ajánlatok között egyszerűen elérhető lesz, akárhol is vagytok az oldalon. Az ajánlók által pedig elég szépen fel lehet majd térképezni a lelki világomat. :D Remélem, tudok majd ajánlani pár igencsak zsíros mozgóképes falatot. Én elég sokat láttam eddigi rövidke életem során, ami a mainstreames filmes bloggerek figyelmét általában elkerüli, szóval szerintem érdemes lesz visszanézni ide!
április 5-11:
1. A vér kötelez (Bound by Honor aka Blood In, Blood Out, 1993) IMDb. A chicano banda élet Keresztapája, epikus sztori, amely a hibáival együtt is 10/10-es élmény.
2. Idegenek áldozata (Communion, 1989) IMDb. Whitley Strieber (Christopher Walken) különös esete az idegenekkel, Istennel és az írói válsággal. És a kis szürkék valójában kékek!
3. Killer Constable (Wan ren zan, 1981) IMDb. Shaw Brothers akcióorgia Kuei Chih-hung (Bamboo House of Dolls, Killer Snakes) rendezésében. A kultikus hongkongi filmstúdió egyik leghasítóbb wuxiája!
4. Miracle Mile (1988) IMDb. Egy romantikus film a közelgő apokalipszis árnyékában, ami lehet, hogy nem is jön el. Soundtrack by Tangerine Dream és Brian Thompson egy meglehetősen buzis aerobic felszerelésben látható!
5. The Longest Night (Um fa, 1998) IMDb. Az egyik legstílusosabb hongkongi "rabló-pandúr" film, kiváló szereplőgárdával, meglepetésekkel, neo-noiros akcióbalettel, Raymond Wong nagyszerű westernes főtémájával. Milky Way at its best!
2010. április 12-18:
- sorry, ezen a héten eléggé ki voltam kapcsolva -
2010. április 19-25:
1. A lázadás (The Rebel, 2006) IMDb. Egy remek vietnámi akciófilm, nálunk is kiadták DVD-n. Legalább olyan kemény verekedések vannak benne, mint Tony Jaa filmjeiben, csak jobb kerettörténetbe ágyazva találhatjuk meg itt a csonttörő harcművészeti mutatványokat. Nagyon ajánlatos!
2. Green Snake (Ching Se, 1993) IMDb. A kedvenc hongkongi fantasy-m. Tsui Hark ekkor még tudott jó filmeket csinálni, ez a filmje pedig maga a szenzuális orgazmus. Joey Wang és Maggie Cheung... te jó ég, talán a legszexisebb alakításukat könyvelhették el ezzel a filmmel. A filmzene is egyszerűen zseniális (többek között James Wong), mindenképp hallani kell külön is!
3. My Sassy Girl (Yeopgijeogin geunyeo, 2001) IMDb. Egy híres koreai romkom az emészthetőbb fajtából. Sőt, kifejezetten imádnivaló film! Gianna Jun-t meg kell zabálni, annyira aranyos. A fos amerikai riméket pedig felejtsétek el, nézzétek az eredetit!
4. Szebb holnap (Ying hung boon sik, 1986) IMDb. John Woo első igazi remekműve, a heroic bloodshed legalapabb alapműve, ami ráadásul hongkongi filmtörténetet is írt. Chow Yun-Fat pedig szépen ellopta a showt mindenki elől. A folytatások viszont már sajnos nem hozták az első által felállított magas színvonalat.
5. Üzenet az űrből (Message from Space, 1978) IMDb. Kinji Fukasaku űroperát rendez? Lehetséges lenne? Igen! Igazi trash gyöngyszemről van szó, a japán Csillagok háborújáról, ha úgy tetszik. Szinkronosan nézve külön rettentő vicces. Nem annyira jó SW-klón, mint az olasz-amerikai Starcrash, amelyben David Hasselhoff és Christopher Plummer égette magát, de trashfanoknak ez is kötelező tananyag.
Utolsó kommentek